Loading...
Scala_case_3840px_2160px_v0112

Durven is groeien

S
c
a
l
a
 
C
o
l
l
e
g
e
 

Campagne / Content / Merk en identiteit / Website
Uitdaging

Het Scala College heeft drie locaties in Alphen aan de Rijn en had de nodige problemen met de werving van nieuwe leerlingen. Daarnaast was er een wildgroei aan sublogo’s en telde alle communicatie niet meer bij elkaar op. Het was tijd om alles in één keer goed neer te zetten. De uitdaging was om een nieuwe positionering te ontwikkelen die door de school gedragen wordt en rijk genoeg is voor activatie van leerlingen uit groep 7 en 8 en hun ouders.

Resultaat

In co-creatie met leerlingen en medewerkers van het Scala college ontstond de strategische richting ‘energie’ en de merkbelofte ‘durven is groeien’. Een kleurrijke, energieke identiteit met gebruik van copy zorgde voor een lekkere gedurfde communicatiestijl. Een nieuwe website én een aparte wervingswebsite zorgen voor de juiste bezoekers op de juiste plek. De videocontent, motions en de campagnes deden de rest. Resultaat? Een onderscheidend verhaal en een mooie groei qua nieuwe leerlingen.

T
h
e
 
s
t
o
r
y
 
c
o
n
t
i
n
u
e
s
 

Verschillende kids uit de brugklas figureerde in de merkvideo voor schooljaar 2023 rondom het thema 'durven is groeien'. Maar zijn ze eigenlijk gegroeid afgelopen jaar? Hebben ze leren durven? En waarom is het Scala eigenlijk zo'n fijne school. Roos, Daan en Olivier vertellen het in onderstaande video 'één jaar later'. Op deze manier blijven beide video's bruikbaar voor de werving van 2024.

Daphne Ouwerkerk Al één jaar op rij de best geklede OWNer. Brand Designer
first employee image second employee image