Design Social Strategy Web

Laat me niet vallen

Hoe een bekertje
zorgde voor
een zichtbaar
schonere stad.

Klant: Gemeente Leiden
Task

Het Leidens Ontzet van 2019 is het eerste Leidse evenement waarin stadsbreed gewerkt wordt met statiegeldbekers. Zorg ervoor dat alle bezoekers op de hoogte zijn van de invoering hiervan.

  • campaign

    identity design

  • motion design

    print design

  • web design

    web development

  • video

Een stellig bekertje veroverde het straatbeeld in de voorafgaande weken aan het evenement.

Aanpak:

Naast de abri’s die de beweging aankondigde produceerden we verschillende video’s. Bekende Leidenaren benadrukten het belang van de verandering en werden doelgroepgericht weggezet via Facebook. Een heldere uitleganimatie met een vrolijk bekertje legde uit wat er inhoudelijk voor jou verandert. Heldere signing tijdens het event herinnerde de bezoekers aan deze verandering. Dit alles leidde tot veel positieve reacties.

Bekende Leidenaren zetten kracht
bij aan de boodschap.

Bekijk de video
Bekijk de video

"Ik maak deze wereld weer een stukje beker. Uh ik bedoel beter natuurlijk!"

Bekijk de video

Een zichtbaar verschil.
Bevrijd van plastic.

Before After

Het resultaat was overduidelijk

98%

acceptatie van de bezoeker

98,2%

van de statiegeldbekers
weer ingeleverd

5000

kilo minder plastic
op straat

"Er was weinig tijd en het belang van een soepele invoering was groot. OWN is de perfecte partner voor een dergelijke vraag"

Yvonne van Delft - Wethouder Gemeente Leiden

Meer weten?

Neem contact op met Roald voor campagne vragen of gewoon een portje sparren.

Wij hebben een speciaal recept voor cookies 🍪

🤸🏻‍♂️

Verdraaid!

De website werkt alleen rechtop