Design Social Strategy

CPO

De Chief
Parking Officer
als spokesperson
van het project

Klant: Gemeente Leiden
Task

Hoe zorgen we ervoor dat een nieuwe parkeergarage tijdens de bouw genoeg draagvlak krijgt bij bewoners en bij de opening al bekend genoeg is om volop in gebruik te gaan?

  • Campaign

    Identity design

  • Motion design

    Print design

  • Video

Aanpak:

We namen de meest enthousiaste enthousiasteling en promoveerden hem tot ware CPO. Chief Parking Officer. Abri’s in de stad, garages en video’s op social media gericht op omliggende wijken en dorpen werden de spreekbuis van deze CPO. Hij praatte met omwonenden en ondernemers over de loop van het project en verzamelde feedback. Ook bij de opening van “zijn” garage was hij aanwezig om zijn enthousiasme te delen.

We
ontwikkelden
een beeldtaal
passend bij
onze CPO.

Een leuke intro zorgt
voor herkenbaarheid van
de video's.

Een uitleganimatie legt geïnteresseerden uit hoe de bouw in zijn werk gaat.

Bekijk de video

Via social video’s
sprak de Chief
Parking Officer zijn
stadsgenoten toe.

Via social video’s
sprak de Chief
Parking Officer zijn
stadsgenoten toe.

De resultaten

45.000

organisch bereikte personen

Goede
informatievoor-
ziening

Glimlach bij alle bouwpartners

“Als je iets creatief, goed
en snel geregeld wilt hebben
ga je naar OWN.”

Nicolet Jansen - Communicatieadviseur Gemeente Leiden

Meer weten?

Neem contact op met Marjolein voor campagne vragen of gewoon een portje sparren.

Wij hebben een speciaal recept voor cookies 🍪

??‍♂️

Verdraaid!

De website werkt alleen rechtop