Skip links

Gemeente Wassenaar

Gemeente Wassenaar


Date: februari 1, 2018

Gemeente Wassenaar

Wassenaar gaat
voor winst.

Gemeente Wassenaar

Wassenaar gaat voor winst.

Problem.

Veel gemeenten in Nederland staan voor een duurzaamheidslag. Vanuit het klimaatakkoord in Parijs heeft de overheid een aantal stevige doelstellingen geformuleerd, die lokaal uitgevoerd moeten worden. Dit bracht Wassenaar het Duurzaamheidsprogramma. Aan ons de vraag: hoe creëren we maatschappelijk bewustzijn onder bewoners, ondernemers én ambtenaren over nut en noodzaak van duurzaamheid in en om Wassenaar?

Problem.

Het klimaatakkoord heeft een aantal stevige doelstellingen geformuleerd. Dit bracht Wassenaar het Duurzaamheidsprogramma. Aan ons de vraag: hoe creëren we maatschappelijk bewustzijn onder bewoners, ondernemers én ambtenaren?

Strategy.

We willen in Wassenaar het ingesleten denkbeeld veranderen dat duurzaamheid is weggelegd voor dagdromers en idealisten. Want duurzaamheid loont op allerlei manieren. We laten we zien welke maatschappelijke, sociale én economische winst duurzaamheid kan brengen. En: dat de gemeente voorziet in de mogelijkheden om daarmee aan de slag te gaan.

Strategy.

We willen in Wassenaar het ingesleten denkbeeld veranderen dat duurzaamheid is weggelegd voor dagdromers en idealisten. We laten we zien welke maatschappelijke, sociale én economische winst duurzaamheid kan brengen – en dat de gemeente daarin voorziet.

Idea.

De boodschap van de campagne is Wassenaar gaat voor winst. Want wie duurzamer leeft, boekt winst. In de portemonnee, maar ook in leefbaarheid en comfort. In sociale contacten. Maar bovenal: winst in gezondheid. Duurzaamheid creëert een wereld die beter in balans is. Die wereld visualiseren we met een ‘duurzame W’. De ‘W’ van Wassenaar, van wereld en, natuurlijk, van winst.

Idea.

Duurzaamheid creëert een wereld die beter in balans is. Die wereld visualiseren we met een ‘duurzame W’. De ‘W’ van Wassenaar, van wereld en, natuurlijk, van winst.

Performance.

Wie nadenkt over duurzame oplossingen in en rond het huis, maakt een winstplan. We laten zien dat de gemeente een winstplan heeft gemaakt en nodigen bewoners en bedrijven uit om dat ook te doen. Na onze activatiecampagne, gaat de gemeente zelfstandig aan de slag om bewoners te informeren over mogelijke duurzaamheidsmaatregelen in en om hun huis, zowel om energie te besparen als op te wekken.

Performance.

We nodigen bewoners en bedrijven uit om ook een winstplan te maken. Na de activatiecampagne, blijft de gemeente actief informeren over duurzaamheidsmaatregelen om energie te besparen en op te wekken.

More work.

Campagne

Gemeente Haarlem.

Campagne

Van Bemmelen Sports.

More work.

Campagne

Gemeente Haarlem.

Campagne

Van Bemmelen Sports.

Return to top of page