Skip links

WK Walking Football

WK Walking Football


Date: maart 1, 2018

Het Nationaal
Ouderenfonds.

Oranje gaat toch naar het WK

Het Nationaal Ouderenfonds.

Oranje gaat toch naar het WK

Problem.

Bewegen is gezond. Wie beweegt, heeft minder kans op bijvoorbeeld hart- en vaatziekten, diabetes én eenzaamheid. Het is daarom van cruciaal belang dat ouderen blijven bewegen.

Problem.

Bewegen is gezond. Wie beweegt, heeft minder kans op bijvoorbeeld hart- en vaatziekten, diabetes én eenzaamheid. Het is daarom van cruciaal belang dat ouderen blijven bewegen.

Strategy.

Met Oldstars Walking Football slaan Eredivisie, het Nationaal Ouderenfonds en de Vriendenloterij de handen ineen om zestigplussers (weer) aan het voetballen te krijgen. Het WK Walking Football in Engeland wordt aangegrepen om aandacht voor wandelvoetbal te krijgen. Een Nederlands Walking Football team onder aanvoering van Sjakie Swart wordt afgevaardigd.

Strategy.

Met Oldstars Walking Football slaan Eredivisie, het Nationaal Ouderenfonds en de Vriendenloterij de handen ineen om zestigplussers (weer) aan het voetballen te krijgen. Het WK Walking Football in Engeland wordt aangegrepen om aandacht voor wandelvoetbal te krijgen. Een Nederlands Walking Football team onder aanvoering van Sjakie Swart wordt afgevaardigd.

Idea.

Het creatieve uitgangspunt is de actualiteit dat ‘Het Nederlands Elftal toch naar het WK gaat.’ We doen de oproep dat zestigplusser alsnog hun debuut in Oranje kunnen maken. De ex-internationals Sjaak Swart, Kees Kist, Dick Schoenaker en Wim Rijsbergen gaan (voor het oog van de pers) in het Olympisch Stadion op zoek naar vijf onbekende spelers om het team compleet te maken. Zo worden OldStars sponsors Menzis, Van Boxtel en shirtsponsor Kappé geïntegreerd in de PR-strategie.

Idea.

Het creatieve uitgangspunt is de actualiteit dat ‘Het Nederlands Elftal toch naar het WK gaat.’ We doen de oproep dat zestigplusser alsnog hun debuut in Oranje kunnen maken. De ex-internationals Sjaak Swart, Kees Kist, Dick Schoenaker en Wim Rijsbergen gaan (voor het oog van de pers) in het Olympisch Stadion op zoek naar vijf onbekende spelers om het team compleet te maken. Zo worden OldStars sponsors Menzis, Van Boxtel en shirtsponsor Kappé geïntegreerd in de PR-strategie.

Performance.

De campagne wordt breed opgepikt door oa Radio 538, Radio 2, Veronica, Hart van NL, Omroep Max en RTL Late Night. Er staan interviews in alle grote landelijke en regionale dagbladen. De content voor de sociale kanalen wordt massaal gedeeld. Daarmee schiet de bekendheid van Walking Football onder de doelgroep van 29% in december 2017 naar 44% in mei 2018. De mediawaarde van (earned) publiciteit ligt minimaal 15 x hoger dan het totale mediabudget. Het aantal voetbalverenigingen dat walking football aanbiedt is dan al opgelopen tot 60. De doelstelling was 30.

Performance.

De campagne wordt breed opgepikt door oa Radio 538, Radio 2, Veronica, Hart van NL, Omroep Max en RTL Late Night. Er staan interviews in alle grote landelijke en regionale dagbladen. De content voor de sociale kanalen wordt massaal gedeeld. Daarmee schiet de bekendheid van Walking Football onder de doelgroep van 29% in december 2017 naar 44% in mei 2018. De mediawaarde van (earned) publiciteit ligt minimaal 15 x hoger dan het totale mediabudget. Het aantal voetbalverenigingen dat walking football aanbiedt is dan al opgelopen tot 60. De doelstelling was 30.

More work.

Online platform

Rabobank Studentenhuis.

Campage

Van Bemmelen Sports.

More work.

Online platform

Rabobank Studentenhuis.

Campagne

Van Bemmelen Sports.

Return to top of page