Skip links

Ton van Bemmelen

Ton van Bemmelen


Date: februari 2, 2018

Ton van Bemmelen.

TVB maakt elk avontuur mogelijk.

Ton van Bemmelen.

TVB maakt elk avontuur mogelijk.

Problem.

Begin 2015 bleek Ton van Bemmelen Sports, met ruim 350 vierkante meter buitensportzaak al vier decennia marktleider in de regio Rijnland, in populariteit te dalen. Het merk zou niet meer van deze tijd zijn. Of zoals iemand op facebook postte: ‘De winkel lijkt wel een V&D uit de jaren tachtig.’ Tijd voor verandering. De regio moet weer weten dat TvB Sports de eerste én de beste plek is om je avontuur in de buitenlucht te beginnen.

Problem.

Begin 2015 bleek Ton van Bemmelen Sports niet meer van deze tijd te zijn. Of zoals iemand op facebook postte: ‘De winkel lijkt wel een V&D uit de jaren tachtig.’ Tijd voor verandering. De regio moet weer weten dat TvB Sports de eerste én de beste plek is om je avontuur in de buitenlucht te beginnen.

Strategy.

Als old soldier wil TVB Sports de waarde van kwaliteit en persoonlijke service claimen. Maar wat is die waarde eigenlijk, in deze tijd van online shopping? Aan de hand van ons merkmodel concludeerden we dat goed materiaal en goed advies onontbeerlijk zijn voor een geslaagd avontuur.

Strategy.

Als old soldier wil TVB Sports de waarde van kwaliteit en persoonlijke service claimen. Maar wat is die waarde eigenlijk, in deze tijd van online shopping? Aan de hand van ons merkmodel concludeerden we dat goed materiaal en goed advies onontbeerlijk zijn voor een geslaagd avontuur.

Idea.

Met een breed, hoogwaardig productassortiment en persoonlijk advies, maakt TVB Sports elk avontuur mogelijk. Dat was de basis voor de campagne ‘Wat wordt jouw avontuur?’. In de campagne staan de avonturen van klanten centraal, grote en kleine. Want voor de ene is het al een avontuur om te wandelen op het strand, terwijl de ander ondersteboven aan een richel in de Alpen hangt.

Idea.

Met een breed, hoogwaardig productassortiment en persoonlijk advies, maakt TVB Sports elk avontuur mogelijk. Grote avonturen en kleine. Want voor de ene is het al een avontuur om te wandelen op het strand, terwijl de ander ondersteboven aan een richel in de Alpen hangt.

Performance.

Het sentiment rondom TvB Sports is enorm veranderd in de afgelopen drie jaar. In het eerste jaar van de campagne maakte de omzet weer een stijgende lijn en werd het zelfs genoemd als opmerkelijkste organisatie in de regionale media. De omzet is in 2016 en 2017 doorgegroeid. 2018 is het jaar van de ommezwaai, want in 2019 verhuist de winkel naar een nieuwe locatie met een spiksplinternieuwe moderne inrichting. Ook wordt de online omgeving volledig heringericht.

Performance.

Het sentiment rondom TvB Sports is enorm veranderd in de afgelopen drie jaar. In het eerste jaar van de campagne maakte de omzet weer een stijgende lijn en werd het zelfs genoemd als opmerkelijkste organisatie in de regionale media.

More work.

Campagne

Gemeente Haarlem.

Herpositionering

Indoor Carwash.

More work.

Campagne

Gemeente Haarlem.

Herpositionering

Indoor Carwash.

Return to top of page