Skip links

Gemeente Haarlem

Gemeente Haarlem


Date: januari 3, 2018

Gemeente Haarlem.

Haarlem viert de slimme parkeermeter.

Gemeente Haarlem.

Haarlem viert de slimme parkeermeter.

Problem.

Soms is een vraag bijzonder praktisch. Gemeente Haarlem benaderde ons met de vraag: hoe informeren wij bewoners en ondernemers over de voordelen van de nieuwe parkeerautomaten in het centrum van Haarlem?

Problem.

Soms is een vraag bijzonder praktisch. Gemeente Haarlem benaderde ons met de vraag: hoe informeren wij bewoners en ondernemers over de voordelen van de nieuwe parkeerautomaten in het centrum van Haarlem?

Strategy.

De oude muntjesautomaten waren écht aan vervanging toe. Daarom komt er een machine in het centrum die auto’s registreert op kenteken en waarbij je op alle manieren kunt betalen. Makkelijker voor toeristen, dagjesmensen én voor bewoners en ondernemers. Maar deze en vele andere moderniseringsmaatregelen liggen gevoelig bij het Haarlems publiek. Daarom zetten we in op alle voordelen van de nieuwe parkeerautomaten.

Strategy.

De oude muntjesautomaten waren écht aan vervanging toe. Maar deze en vele andere moderniseringsmaatregelen liggen gevoelig bij het Haarlems publiek. Daarom zetten we in op alle voordelen van de nieuwe parkeerautomaten.

Idea.

Met de campagne ‘Haarlem viert de slimme parkeerautomaat’ viert Haarlem de komst van de nieuwe parkeerautomaten zoals alleen Nederlanders dat kunnen. Daarbij communiceren we de voordelen van de nieuwe automaat door het te positioneren als ‘slimme’ automaat.

Idea.

Met de campagne ‘Haarlem viert de slimme parkeerautomaat’ viert Haarlem de komst van de nieuwe parkeerautomaten zoals alleen Nederlanders dat kunnen. Daarbij communiceren we de voordelen van de nieuwe automaat door het te positioneren als ‘slimme’ automaat.

Performance.

Er is gekozen voor een gelaagde media-inzet. Paginagrote advertenties in de dagbladen worden gecombineerd met lokale social advertisement. Er komt een feestelijke opening met een PR-lijn en er wordt een commercial gedraaid. De positieve grondhouding wordt omgezet in directe traffic naar een landingspagina met informatie over de voorgang van het vervangproject. Hoewel sommige inwoners nog wat namokken op de sociale media, wordt de campagne met een glimlach ontvangen. Online gaat de campagne door het dak.

Performance.

Er komt een feestelijke opening met een PR-lijn en er wordt een commercial gedraaid. Hoewel sommige inwoners nog wat namokken op de sociale media, wordt de campagne met een glimlach ontvangen. Online gaat de campagne door het dak.

More work.

Parkeercampagne

Gemeente Leiden.

Herpositionering

Indoor Carwash.

More work.

Campagne

Gemeente Leiden.

Herpositionering

Indoor Carwash.

Return to top of page