Skip links

Leonardo Da Vinci Scholengroep

Leonardo Da Vinci Scholengroep


Leonardo Da Vinci
Scholengroep.

Herpositionering drie scholen.

Leonardo Da Vinci Scholengroep.

Herpositionering drie scholen.

Problem.

Leiden is rijk bedeeld met goed aangeschreven middelbare scholen. Op alle drie de vestigingen van scholengroep Leonardo Da Vinci liep het aantal nieuwe inschrijvingen al een aantal jaren achter elkaar terug. Tijd dus om in te grijpen en de regio te laten weten dat ‘de Da Vinci’s’ nog altijd de leukste en beste openbare middelbare scholen van de stad zijn.

Problem.

Op alle drie de vestigingen van scholengroep Leonardo Da Vinci liep het aantal nieuwe inschrijvingen terug. Tijd dus om de regio te laten weten dat ‘de Da Vinci’s’ nog altijd de leukste en beste openbare middelbare scholen van de stad zijn.

Strategy.

We vinden uit dat de verschillen tussen de drie scholen in de groep nog interessanter zijn dan de overeenkomsten. Dus maken we niet één campagne voor drie scholen, maar drie onderscheidende campagnes die verschillen én overeenkomsten duidelijk maken. Zo positioneren we de scholen op hun unieke kenmerken. Om de campagne menselijk en persoonlijk te houden, willen we dat echte leerlingen de echte verhalen over hun school vertellen.

Strategy.

De verschillen tussen de drie scholen zijn nog interessanter de overeenkomsten. Dus maken we drie campagnes en positioneren we de scholen op hun unieke kenmerken. Om het menselijk en persoonlijk te houden, willen we dat echte leerlingen de echte verhalen over hun school vertellen.

Idea.

Het idee is: stel dat je buurmeisje al op die school zit, wat zou je haar dan vragen?
We volgen echte leerlingen en creëren een dialoog tussen deze leerlingen en de doelgroepen. Want wie weten er nu écht hoe het op school is? Zo krijgen toekomstige leerlingen en hun ouders niet alleen de klassieke informatie over een school voorgeschoteld, maar horen en lezen ze ook de verhalen van echte leerlingen.

Idea.

We volgen echte leerlingen. Want wie weten er nu écht hoe het op school is? Zo krijgen toekomstige leerlingen en hun ouders niet alleen de klassieke informatie over een school voorgeschoteld, maar ook de verhalen van echte leerlingen.

Performance.

In de campagne doen we toekomstige leerlingen en hun ouders een heldere belofte – en we nodigen ze uit om kennis te komen maken tijdens de Open Dag. Van die open dagen maken we een feestje en proberen we de campagnebelofte (liefst in elk contact) waar te maken. De campagnes hebben ertoe geleid dat de scholen weer tot de grootsten van de stad behoren – op de oudste locatie aan de Kagerstraat steeg het leerlingenaantal zelfs met meer dan dertig procent. Daarmee heeft het de grootste instroom van alle middelbare scholen in Leiden.

Performance.

In de campagne doen we toekomstige leerlingen en hun ouders een heldere belofte die we op de open dagen (liefst in elk contact) proberen waar te maken. Door de campagnes behoren de scholen weer tot de grootsten van de stad– op de Kagerstraat steeg het leerlingenaantal zelfs met meer dan dertig procent.

More work.

Campagne

Van Bemmelen Sports.

Duurzaamheidscampagne

Gemeente Wassenaar.

More work.

Campagne

Van Bemmelen Sports.

Duurzaamheidscampagne

Gemeente Wassenaar.

Return to top of page