WAKZ-9490_zonder papegaai_2

Met elkaar

Willem-Alexander Kinderziekenhuis

Arbeidsmarkt Website
Uitdaging

Het Willem-Alexander Kinderziekenhuis (WAKZ), onderdeel van het LUMC, wilde groeien in stamceltransplantaties – van 30 naar 80 per jaar in vijf jaar tijd. Maar als werkgever had het ziekenhuis nauwelijks een duidelijke identiteit. De communicatie en merkbeleving waren verouderd en het WAKZ had geen zichtbare plek op de arbeidsmarkt. Bovendien werkt het ziekenhuis op een unieke manier: zonder strikte hiërarchie en met intensieve samenwerking tussen afdelingen als ‘Strand’ (stamcelzorg), ‘Bos’ (cardiologie), ‘Duin’ (zorgondersteuning) en ‘Stad’ (poli). De vraag was helder: bouw een sterk werkgeversmerk, creëer een herkenbare stijl en ontwikkel een digitale etalage voor het WAKZ.

Resultaat

We begonnen met een diepgaande verkenning binnen het WAKZ. Door gesprekken en observaties ontdekten we dat “Met elkaar” de kern vormt van het werkgeversverhaal. Deze EVP is doorvertaald naar een herkenbare stijl, waarin een vloeiende ‘W’ als speels stijlelement centraal staat. Omdat filmen niet overal mogelijk was, kozen we voor krachtige fotografie en introduceerden we Kik, een interactief vogeltje dat bezoekers op de website begeleidt. We bouwden werkenbijhetwakz.nl, een toegankelijke werken-bij website met medewerkersverhalen en een API-koppeling naar Meesterbaan. Daarnaast ontwikkelden we een contentcampagne met korte video's en social content om de zichtbaarheid te vergroten. Het resultaat staat: een herkenbaar werkgeversmerk en een digitale etalage die de kern van het WAKZ weerspiegelt. Hiermee is het ziekenhuis klaar om zich als aantrekkelijke werkgever op de kaart te zetten.

Bekijk alle cases