PROO_3840px_2160px_header

PROO Leiden – Leiderdorp

Content Merk en identiteit Website
Uitdaging

Stichting PROO Leiden-Leiderdorp heeft twintig openbare basisscholen in Leiden en Leiderdorp en wilde meer samenhang en een sterkere identiteit. Tot nu toe werkte elke school met een eigen logo en website. Dat gaf veel vrijheid, maar maakte de verbinding minder zichtbaar. Een mooie mogelijkheid om een uniforme uitstraling te ontwikkelen die zowel intern als extern een helder en krachtig verhaal vertelt.

Resultaat

Om PROO Leiden-Leiderdorp samenhangender en herkenbaarder te maken, hebben we een traject opgezet waarin iedereen werd betrokken. Op alle scholen haalden we ideeën en inzichten op van medewerkers, ouders en andere betrokkenen. Dit leverde waardevolle input én meer betrokkenheid op. Met deze informatie hebben we een merkkompas ontwikkeld dat de kernwaarden en richting van PROO duidelijk maakt. We werkten twee identiteiten uit, waarvan we er samen met PROO één hebben gekozen. Deze vormt nu de basis voor een nieuw koersplan en een sterke visuele identiteit. Om dit te ondersteunen, bouwden we een multisite systeem: een hoofdwebsite voor PROO en twintig schoolwebsites. Dit geeft een uniforme uitstraling, maar laat elke school ruimte voor haar eigen karakter. Voor alle scholen maakten we ook op maat fotografie en teksten. Zo komt de unieke sfeer van elke locatie goed naar voren, binnen de overkoepelende PROO-stijl. Dit geeft de scholen een professionele en persoonlijke uitstraling naar ouders, leerlingen en toekomstige medewerkers. Deze aanpak heeft niet alleen de trots en betrokkenheid vergroot, maar ook gezorgd voor een sterker en herkenbaarder verhaal. PROO is nu klaar om zich met trots te presenteren.

Lars Kuyl Deels aangenomen voor zijn muzieksmaak. Client Succes manager
first employee image

Hier zijn we ook trots op

Bekijk alle cases